29 marts 2007

Victoria (Mogens)

Klik på billederne for at forstørre

Det var helt befriende, at komme til Melbournes efterår og noget der minder mest om dansk sommer. Hvis jeg boede i Queenslands varme fik jeg da aldrig udrettet noget som helst. Ja så ved jeg godt hvad nogen siger....
Vi havde bestilt endnu en bil i lufthavnen og skyndte os at køre til Geelong, 75 km sydvest for Melbourne. Vejrudsigten sagde at tirsdag 27/3 blev sidste dag med sol og 25 grader, så vi skyndte os at køre den smukke tur ad Great Ocean Road i det gode vejr. Turen går langs kysten med obligatoriske stop sammen med japanerne ved alle de usædvanlige kalkstensformationer herunder De Tolv Apostle som havet har gnasket frem over mange mange år samt London Bridge som desværre var kollapset siden jeg kørte turen på min Honda XL500R for mange år siden.

Tilbage i Geelong den 28/3 fik jeg overbevist pigerne om at det kunne være rigtig spændende at besøge Ford Discovery Centre og lære lidt om Fords produktion i Australien, se nogle Falcons, Fairmonts og pege på en overliggende knastaksel eller to.
Til gengæld fik jeg så lov at komme med i en 7-8 butikker med Billabong, Ripcurl og andet smart tøj inden vi sluttede af i Geelongs førende pacthwork butik.
29/3 gik turen tilbage til Melbourne, hvor vi snupper lidt storbyferie inden det går hjem over på lørdag. Efter 4 måneder er vi vist alle ved at være fyldte med oplevelser og småtrætte af livet i en kuffert. Tanken om blandt andet Hinnerup, familie, venner, dansk forår, skolekammerater, rent koldt grundvand, hus og have, eget værelse, rugbrød, symaskine, legetøj, værksted og hverdag virker nu meget tillokkende på os alle hver især.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?